tisdag 29 november 2016

Julgranskulor?

Idag har jag en ledig dag. Skulle vara ledig imorgon men mannen, som ju faktisk är pensionär, jobbar heldag idag. Så jag är hemma med Bosse. Jag har fixat med brunkål och köttbullar till min far. Putsat några fönster lch varit ute och busat med Bosse. Men just precis när vi skulle gå och fixa mossa öppnade sig himlen och regnet öste ner. Men mossan kan vänta, finns ingen anledning att plocka den när det regnar för så kallt som det är idag med ca fyra plusgrader och fuktighet gör att det känns som minus tio. Min mor sa alltid att det var hynigt och det är precis det det är idag...superhynigt. 
Varje år har jag och Kajsa köpt annorlunda julgransdekorationer. Men i år är hon ju i Indien så jag fick köpa själv. Det blev en uggla och ett litet sagoslott. Tror dom blir supersnygga i granen. 
Jag äter ju antihormonella tabletter och undrar om inte biverkningarna börjat nu. Känner mig stel i ryggen och har en molande värk. Hoppar träning lindrar det hela för värre tror jag inte att det blir av att jag rör mig. För igår var jag på gymmet, körde ett styrkepass så som sjukgymnasten sa. Känns superbra. 

Inga kommentarer: