söndag 12 januari 2014

Orka!

Jag jobbar ju med ungdomar och ett uttryck som används frekvent är "orka". När jag var ung sa vi "ja, va då då" och jag tror att andemeningen i uttrycken är samma.
Frågan för mig är faktiskt mer en undran, hur jag faktiskt ska orka. Orka vara positiv och stark, orka vara diplomat och få med alla på banan och orka med stressen som just nu växer i magen. Tror minsann jag är lite nere idag ;)

Imorgon ska jag:
  • gå till tandläkaren för den årliga besiktningen
  • rädda läget vad det gäller en orienteringskurs
  • träffa en annan styrelsemedlem (SYVI) och äta lunch på Åkersberg
  • förhoppningsfullt få en praktikplats till en elev på samma ställe
  • träffa en annan kollega och tillsammans besöka en friskola för våra elever
  • träna pilates för första gången

Annars är det lugnt

Kottenlivordspråk: Alla känner apan, men apan känner inget 

Förstår mågen bättre nu, för jag har totalt fastnat i dåliga deffirmationer och annat skit :)))))

Längtar till skir grönska och värme.




1 kommentar:

Mia sa...

Annars är det lugnt???? Det verkar inte så....Jag blir så ledsen över att läsa om alla som sliter som djur och det blir bara mer o mer....
Kram!