onsdag 29 januari 2014

Snö, snö, snö och mera snö

Hur mycket kan det snöa? Det bara vräker ner och vi mätte till drygt 3 dm på gräsmattan och då tror jag att åtminstone hälften kommit idag. Som tur är så är vi hemma nu, mannen har en sista familj men det är i närheten så jag är hemma och han tog bilen för det sista mötet.
På agendan nu är att packa inför fredag. Alla sommarkläder verkar så iskalla och faktiskt lite slitna men troligtvis kan vi köpa lite nytt där nere.
Och, by the way, den där bikinin jag kulle köpa.....det blev en ny vinterjacka istället :))) En fodrad jacka som är jättevarm, 800 på rean och jag är jättenöjd. Men då återstår fortfarande den där bikinin som jag så inte har lust att köpa. Men, sista chansen blir imorgon. Då bara måste jag. För det blir ju svårt att morgondoppa sig med en vinterjacka istället för badkläder. Sen har jag min simbaddräkt som får bli sista utvägen, den jag har när jag simma på mornarna innan jobbet, eller rättare sagt, den jag hade och simmade i innan Qpoolens bassäng gick läck.
Och nu, dags att stuva morötter till middagen.

Pöölen i vinterskrud  

1 kommentar:

Guldkryckan sa...

Känner ett inre behov av att dra ner till varmare breddgrader minsann i detta nu, men då måste man begära ledigt innan, trodde ju inte det skulle vara så kallt denna vinter, eller trodde och trodde, jag VILLE inte det, och det hjälpte ju föga.

Får bli en resa till hösten istället tror jag.

Ha de bäst nu:)