fredag 17 januari 2014

Paradontit

Idag har jag varit hos tandhygienisten och fått min dom. Eller ja så farligt var det väl inte men jag ska säga er att lite ilsk på min tandläkare det är jag allt. 
Så här är det, jag var hos honom i måndags på den årliga besiktningen. Helt övertygad om att jag skulle få stående ovationer när jag gick ut. Som ni förstår var min förvåning och fasa inte liten när han säger att fickorna blivit djupare sen sist. 
VA???
Hade jag fickor sist också? 
Och varför i h-lvete sa han inget då?

Så idag var jag då hos min nya bästa vän då, tandhygienisten. 
Hon grävde, körde med sin isande ylande maskin, hummade, förväntade sig svar från mig med ett halv kilo tamponger i munnen plus en salivsug....
Domen är att jag måste dit nästa vecka och ta några ställen till men denna gången med bedövning och sen ska jag sitta med mellanrumsborste i olika färger och tjocklekar framför teven och borsta på som en galning. Jag kommer inte att tappa tänderna, vilket jag gjort i mina drömmar sen i måndags, så det känns ju skönt.

Men varför sa han inget förra gången jag var där? 

Inga kommentarer: