onsdag 19 mars 2014

Mittiveckandag eller som i Tyskland Mittwoch

Ibland tycker jag att det är mest måndagar i mitt liv och ytterst sällan fredag. Trots detta rusar veckan iväg och idag har mer än halva veckan gått. Swich liksom. Dagen har varit bra, en del möten men dom var vettiga och jag tror att resultatet blir ok. Handlar om elevernas framtid och om det som kallas fri kvot. Vägledarfrågor med andra ord. 
En sak som jag varit med om denna veckan, alla dagarna faktiskt, är kommentarer om mitt utseende. Allt från hår, vikt och ögonbryn. Mest en kvinna som hela tiden påpekar saker. 
Varför gör man det? Det är ett ofog tycker jag, spela roll hur jag ser ut. Nu har det väl inte varit jätte elakt men inte heller speciellt snäll så sluta med det!
Nedan en bild från mitt vardagsrum, fråga mig inte varför. Kände helt enkelt för det ;)


Inga kommentarer: