lördag 29 mars 2014

Rörig

Skrev återigen ett inlägg som visar sig försvunnet. Det handlade om att samla märken och var nog det bästa jag någonsin skrivit ;)
Kommer någon ihåg de märken man fick när vi tex tankade på Esso. I ett häfte klistrade vi in märken och efter att ha fått tio märken löste vi in häftet och fick bensin för det. 
Samma sak gör många människor runt mig, de samlar "märken" och när häftet är fullt tar de ut en reaktion de anser sig ha rätt till. Det rör sig nästan alltid om ilska mot någon eller något. 
Om ni någon gång får en reaktion från en annan människa som ni överhuvudtaget inte räknade med kan det vara att just den människan löste in sitt häfte och tog ut sin reaktion på dig. Den sk sista droppen som till sist urholkade stenen. 
För inte så längesen hände detta en för mig närstående. 
Och jag vill med detta säga att, nita inte varandra, titta på vad du har för egen agenda innan du agerar, se vad du kan göra för den andra oavsett vad som hänt och tänk efter innan du agerar ut ditt märkessamlande! 
Jag vet att detta förmodligen låter helt rörigt och konstigt men för mig var det tvunget att få det ut mig och bästa platsen borde då vara på min egen blogg. 
För att citera Elisabet, ni som orkat läsa ända hit hämta er medalj snarast ;)

2 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Behöver jag ingen medalj för, intressant detta tycker jag.
Man samlar på sig en massa saker 99 ggr och på nummer 100 smäller det.

Känner igen det där från jobbet, ja, livet i allmänhet.

Men nu får du ha en fin eftermiddag :)

Elisabet. sa...

Jag avstår gärna medaljen och tycker att det var ett synnerligen tänkvärt stycke text.