tisdag 24 maj 2016

Gnäll igen. Nu får jag snart sluta!

För första gången under cancerresan skulle jag vilja ligga i en säng och bara vara. Kanske till och med ha någon som passade upp på mig och kom med vindruvor, choklad och mineralvatten. 
Men det har jag inte.  
Istället har jag Bosse som vill busa, vara ute och jaga hästarna eller att jag sitter och slänger en otroligt ful grön groda som han ska fånga och kampa med. 
Kanske är det bra att jag tvingas hålla igång men den onormala tröttheten som har infunnit sig är tuff att bekämpa. Trots ganska god sömn blir jag liksom inte pigg utan tröttheten ligger som ett täcke över mig. 
Minsann risk att både Bosse och jag ökar på kroppshyddan då Bosse är lugnast när han får söka korv och jag mår bäst när jag får tugga. 
Jaja...det går ju över.....

3 kommentarer:

Båthuspernilla sa...

En blogg är väl ett jättebra sätt att få pysa och gnälla när det behövs och så vitt jag förstår så behövs det. Det är din blogg och din cancerresa så gnäll på som du vill och behöver.

Och du - lycka till på resan.

Elisabet. sa...

Instämmer med Båthuspernilla!

christel sa...

Tack ni båda!
Ibland är det skönt att få ur sig allt "elände" som ligger inom mig :)