söndag 15 maj 2016

Upp som en sol.....

....ner som en pannkaka!
Så kan vi sammanställa helgen för kottfamiljen.
Förtältet skulle upp och så att vi kunde fira min kommande födelsedag. 
Och jisses som det blåste! Säkert tio-femton sekundmeter i byarna.
Vi slet i två timmar innan det var på plats. Och då.....då såg vi att det var hur trasigt som helst. 
Men, vi lät det sitta uppe eftersom döttrarna inte vill sova inne hos oss i vagnen. De sov ute i förtältet och de frös som attan. Tydligen snarkar både jag och mannen, ont förtal menar jag. 
Fast vi firade lite med grillning och gott vin och sen tryckte vi ihop oss i vagnen och kollade på Frans och gänget. Lite för lång sändning med alldeles för många bidrag...dessutom många väldigt dåliga sådana.
Men nu ska vi ner imorgon igen, ta ner tältet och stanna kvar fram till torsdag då det är dags för behandling 3. På tisdag har vi trettioårig bröllopsdag sk pärlbröllop och dagen efter blir jag 60 år (hemska tanke:) 
Vill av ganska förklarliga skäl inte fira någon födelsedag, det tar vi till hösten men jag och mannen köper nog lite smått och gott och har det mysigt i vagnen.
Vad det gäller förtältet har vi varit i kontakt med bengtiörkelljunga och de ska titta på foton vi mailat, typ bilden ovan. Hoppas verkligen att de fattar att det tältet kan vi inte ha, sömmarna vid blixtlåsen är helt kassa och det finns en massa små hål i tältduken. Så håll tummarna för oss!

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Dålig sömsmån, skulle min mamma hemsömmerskan ha sagt om det där "skräddarjobbet".

Håller det för vinden?

Grattis till pärlbröllop och födelsedag. 60 är det nya 40.