måndag 2 maj 2016

Vilket väder!

Idag är det underbart ute. Jag har redan avverkat en timmes promenad, allt för att undvika alltför stor viktökning. Jag vägde mig imorse och inte va det kul inte, sen vet jag ju att det är kortisonen och annan medicinering men ändå....inte kul.
Men nog om det. Vi har börjat fixa med uterummet. Stolarna ska kläs om och få en blå fin färg på sitsen. Vi hade rosa innan men den färgen bleknade och vi har även haft katter där i vinter så nytt och fint på. Kajsa målade inne i fjol så det är inte mycket att göra annars. Städa av naturligtvis och plocka bort alla vinblad och småskräp. Till hösten tror jag att vi ska lägga om golvet också eftersom där är mycket målarfärg och annat mindre kul på det som ligger nu.
Ännu bättre är att vi ska packa upp vår nya loungegrupp som ska vara på däcket. Kul med förändring tycker jag. Sen funderar vi på att tillverka ett "segel" som solskydd över gruppen. Det vi köpte för flera år sen fungerar inte med måtten och varför inte själv sy i markisväv. Ja vi får se om jag kan ro det i land :)

Inga kommentarer: