måndag 15 februari 2016

Jorden snurrar :)

Hemläxan vi fick från valpkursen, en av dom, var att vi ska gå med Bosse i koppel och han ska gå på vänster sida. Detta utan att vi drar i kopplet eller håller på och tjatar på honom. För att det ska fungera ska vi ha mjukt godis i handen som vi ska ge honom när han går på vänster sida och tar ögonkontakt med oss. Och jisses vad det snurrar för mig efter ca tio meter. Jag blir så yr!
Och hittills har vi väl inte lyckats så bra. Bosse snurrar runt mig, nosar efter andra hundars bajs, går gärna på höger sida mitt ute på vägen, hamnar mellan mina ben så jag håller på att ramla av att kopplet binder mina ben osv osv.....
Ingen vacker syn alltså på de Åbarpska skogsvägarna ;)

Men förutom valpmödor så ska det förhoppningsvis vara en bra vecka nu. Ska inte ha någon mer behandling förrän efter påsk. Operation men inga gifter i kroppen på ett tag. 
Kan tjejerna passa Bosse två dagar så funderar vi på ett spa igen....ett billigare den här gången. 
För sen kommer det inte att bli något bad eller annat kul. Det ska ju in en picc-line igen. 

Men överlag känns det ganska positivt just nu. Vi har ingen energitjuv hos oss just nu och alla jobbar vi för att må ok och ta hand om varandra. En lägenhet är köpt och en lägenhet är såld. Så det händer saker i sekten Åbarp. 
Ha de alla! 

Inga kommentarer: