tisdag 9 februari 2016

Ljuset i tunneln?

Igår när jag körde hem efter TRX-passet (träning med band som sitter fast i taket) bestämde jag mig för att nu får det räcka. Nu får inte andra ta min energi, jag vill må någerlunda bra och använda den psykiska energin jag har till mitt tillfrisknande. För frisk vill jag bli.
Då blir ju frågan: Hur gör jag?
En tanke är att hyra en egen bostad, ta med mig Bosse och sitta i lotusställning och andas rätt. Fast, nä, inte riktigt min grej, mest omöjligt rent ekonomiskt :)
Nästa plan är att stänga ner Facebook så all negativism håller sig borta. Fast, nä, är alldeles för nyfiken för att göra så :)
Den tredje är att helt enkelt se till att jag håller mig borta från negativism och på så sätt slippa ångest. Men det är inte så enkelt som det kan låta. Vill ju ha kontakt med människor runt omkring mig trots allt.
Nä, jag tror helt enkelt att jag får jobba på att hålla skit ifrån mig alldeles själv. Eventuellt köpa en liten valpvagn som Bosse kan sitta i när jag går långpromenader (eftersom valpar inte ska motioneras så som jag vill motionera). Helt enkelt se till att jag får skön egentid och se till att min familj omhuldar mig precis så som dom brukar.
För hur jag än ser på det......det finns ett slut även på detta.

Hit vill jag åka med båda mina döttrar. Burg auf Fehmarn. 

Inga kommentarer: