söndag 23 oktober 2016

Århundradets fest!

I dag är det dagen efter, på mer än ett sätt. För igår hade vi vår fest för livet!
Tanken var att fira att vi lever med våra vänner men det blev nästan mer att vi firade mig och då att jag överlevt än så länge. 
Ett förtiotal personer valde att tillbringa lördagskvällen med oss på Hässleholmsgården. Vi åt, drack och festade fram till småtimmarna. Mannen och jag bodde på på vandrarhemmet och kom väl i säng vid tretiden. 
Ingen hade berättat för mig om vad som skulle hända och jag är väl ingen stor fan av överraskningar. Men igårkväll gillade jag dem. Jag och mannen blev hyllade av våra döttrar, lite häckade av syrran vilket ju ingår, min gamla far ställde sig upp och berättade om när jag tre år gammal satt på tåget och sa högt och tydligt efter att en dam kommit in i kupén "vilken rälig kärring" och annat "kul" ;)
Men de sjöng för mig, de överraskade mig med en otroligt ful mugg som är som en tutte och annat galenskap. Två musikquiz höll min kollega och oj vad dålig jag var på det :)
Sen efter tacobuffen och äppelkakan blev det spontandans och på den något suddiga bilden ovan ser ni min man och mina två underbara döttrar hoppa omkring och skaka loss. 
Tänk att jag har så många härliga människor runt mig. Vi hade bjudit ca 80 och mer än hälften hörsammade inbjudan. Alltid lite jobbigt att bjuda till så här för tänk om ingen kom. Men det gjorde dom, de kom :)
Jag kommer säkert att berätta mer om festen sen men Gud så trött jag är nu. 
Så idag ska jag ligga lågt. Snart åker vi och hämtar Bosse som tillbringat sin första natt på pensionat men vi får inte hämta förrän tre. Och jag längtar efter honom nu. 
Kärlek till er alla!