söndag 16 oktober 2016

Sitter och sitter och sitter och....

Så less på att sitta just nu. Knät blev naturligtvis värre och jag förlorade all möjlighet att gå då det gör kolossalt ont. Så upp till sjukahuset i Hässleholm där jag fick träffa en helt ointresserad läkare. Tror han blev lite sur när jag bad honom köra mig i den lånade rullstolen. Men han kände lite förströtts på mitt knä, diagnostiserade det som en överbelastning med vätska. Rekommenderade sjukgymnastik och kryckor. Och just kryckor var det jag var ute efter. Tydligen kan man inte köpa det utan att en läkare rekommenderat dom vilket ju är synd om den stackars manliga läkaren för om det inte vore så hade han ju sluppit träffa mig ;)
Men, urusel som jag är på att ta mig fram med kryckorna blir det väldigt mycket sitta av. Så otroligt tråkigt. Håll tummarna för att jag inte snubblar igen som jag faktiskt gjorde igår när jag skulle ta av mig skorna och som gjorde att jag halkade tillbaka fem steg i tillfrisknandet. 
Ska inte bli för gnällig nu men jösses så less jag är på att inte må bra. Och ja, jag vet att många har det mycket värre än vad jag har men det gör ju inte att detta är roligare för det. 
Så, håll tummarna för mig! 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Det där låter inget vidare. Synd att du inte ska till Hässleholms sjukhus på onsdag, då hade vi kunnat ta en fika i cafeterian! Kram på dig och hoppas att det ordnar sig med knäeländet!