onsdag 26 oktober 2016

Konferens igen!

Då sitter jag på tåget på väg till Stockholm och vägledarföreningens konferens där jag ska stå och göra reklam för vår förening SYVI. Lite vanskligt att resa med ett pajat knä, höll på att slå ner en liten farbror med min rollup. Som tur var så fick jag hjälp att gå ombord tåget för inte är det enkelt att  hoppa på kryckor med en stor ryggsäck och en avlång rollup.
Knät förresten, det är inte en överansträngning jag har, enligt sjukgymnasten, det är menisken som är skadad....kanske i kombo med artros. Så nu har jag ett träningsprogram som jag ska göra minst tre gånger om dagen.
Får se om jag lägger upp en tjusig bild på mig och min rollup sen :)
Just nu är jag mest fascinerad av Claes/Sara som sitter vid sidan om mig på tåget och antingen pratar i telefon eller mailar. Mycket kommunikation där! Men jag har en gång lyssnat till hen och det var mycket bra. Dock konstigt att många upplever det konstigt, det spelar väl ingen som helst roll hur vi klär oss, vilka vi delar livet med eller hur vi uttrycker oss. Huvudsaken att vi mår bra och har ett drägligt liv!

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Instämmer till fullo! hälsar anoraksmadamen i Halland.