torsdag 6 oktober 2016

Vad är det som går och går utan att......

Usch vad tiden går fort. Ibland hänger jag helt enkelt inte med.
Igår fikade jag med Anna, min "cancerkompis" som jag tränade tillsammans med i projektet fyscan. Hon är tillbaka på arbetet, inte samma som förut, men tillbaka. Innan körde hon skolbarn i den kommunen som jobbar för men numera jobbar hon med pappersarbete. Och det klär henne! 
Snygg som få med ny frisyr! 
Och den 18:de träffar jag en läkare, återigen ny läkare för mig vilket ogillas skarp, men då ska vi planera min återgång. Redan nu vet jag att jag kommer att smygas in med 25% till början med. Låter väldigt lite och det tar lika lång tid eller ibland faktiskt mer tid att komma till jobbet. Tänker nämligen låta bilen stå kvar hemma och skona miljön. Så det blir cykel till närmaste pågatågsstation, tåget upp till Hässleholm och sen promenad till jobbet. Tar ca en timme när tågen inte är försenade eller inställda vilket då ger två timmar och då är jag uppe i arbetstiden :)
Men men...lätt att vara kaxig nu i soffehörnan. 

Annars då? Jo då, det rullar på! 

Trots att jag gnäller över att tiden går fort längtar jag till påsk. Inte för att jag älskar ägg och fjädrar eller är djupt religiös. Nä, får då får vi komma ner med kotten till campingen igen. Saknar havet och ljuset. 

Inga kommentarer: