onsdag 12 oktober 2016

Liten men naggande god semester!

Nu har vi varit iväg på en liten lillsemester. Vi drog upp till Älmhult och bodde på en camping precis vid sjön Möckeln. Tyvärr pajade jag mitt knä ordentligt på måndagen, gick alldeles för långt, och svamprunderna fick vara. Så, ingen plockad svamp men trevligt ändå. Hade färdig mat med oss till måndagskvällen, burgundisk gryta som stått i ugnen i över två timmar....så gott! 
På tisdagen stod IKEA på schemat. Jag kunde i princip inte gå men på IKEA finns rullstolar till låns så det var inte problem med shoppingen. Björn drog runt mig och det gick alldeles lysande, förutom en undran....var sjutton har man varorna? Nu var mitt knä fullt av grejor, en stor matta mellan benen och plastpåsen på Björns axlar. Hur gör man om man är ensam i rulle? 
Men men, det gick bra. På kvällen åt vi fiskgryta med chorizo. Också himla gott!
Nu är jag hemma i soffehörnan igen. Knät känns bättre men jag aktar mig för att belasta det för mycket. Har en besökstid på Göingekliniken på fredag och ska be om att få sjukgymnastik. Tror nämligen att jag återigen startat för hårt med träningen. Blir ofta frustrerad när jag känner hur vikten stiger och förmågan att röra mig minskar. Men tror jag behöver hjälp att komma igång på ett vettigt sätt. Jag är ju trots allt inte tjugo längre ;) 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Ja, tänk vad man upptäcker nya saker när man inte längre kan göra det som man i VANLIGA utför utan bekymmer! Lycka till med knät! Själv ska jag tillbaka till H-holm nästa onsdag.