söndag 8 mars 2009

Livet är en picnik 2

Nu har jag riktigt roligt. Vädret är absolut inget att hurra för och på tv:en visas det skidor från Lathi men det gör ingenting för Kajsa har visat hur man leker i picnik och ändrar bilder. Jag har kul.
Igår fick vi nästan allting gjort, dock vart vi inte miljonärer och all mockning blev inte klart eftersom det fortfarande var fruset under det första lagret. Men det är snart helg igen och då hoppas jag vi kan tömma de översta "toaletterna". Hästar har ju speciella platser i hagen som blir deras toaletter och det är bra framförallt vad det gäller mockning, allt samlat på en plats så att säga.
Men maten var god, även om de friterade potatisarna inte riktigt var mjuka. Har bara friterat ca fyra gånger i oljan men ändå blev potatisarna ganska mörka, men kanske är det tiden också som gör att olja förändras. Men resten av måltiden blev perfekt, citronfromagen la sig som bumull i runt hjärtat, mmm... En bra helg alltså, alltid roligt att vara samlade alla i Åbarp, händer inte så ofta nu för tiden så det gäller att njuta av sällskapet. Sen vet jag att så fort sommaren kommer så blir det fler och fler Åbarpskvällar.
För ovanlighetens skull visar jag ett foto på mig själv, taget på tåget till Stockholm (hade lite tråkigt) och som jag totalt förändrat i Picnik. Jösses så kul det programmet är, gå in och ha lite kul alla.

6 kommentarer:

Anonym sa...

min snygging till mamma! vad roligt att du lekt loss ordentligt!

Pälle sa...

Snyggt att du har lagt texten "Tågresenär" precis bredvid en av nitarna. Det ser ut som en punkt, och det ser bra ut!

christel sa...

Naturligtvis med avsikt, Pälle ;O)

Pälle sa...

Jag trodde aldrig något annat :D

Anonym sa...

Noterar att du på ett väldigt naturligt sätt blandar avföring och mat i texten.

Jag är inte äckelmagad så jag har inga problem med det, kanske andra?

Ha en bra dag

/Ludde
luddelundell.blogg.se

Anonym sa...

Jag har laddat ner Picnic men inte fasen kan jag göra så där....får nog kolla det där lite...