lördag 28 mars 2009

Stundomsinnad

.
Denna veckan har jag lärt mig ett nytt ord, STUNDOMSINNAD som betyder att man är vid olika sinne vid olika stunder, utan egentlig orsak, innan har jag använt ordet känslostyrd men det beskriver inte denna eganskap så bra som just stundomsinnad.

Det är min kollega som sagt stundomsinnad ett par gånger och det har fastnat i mitt huvud nu. Faktiskt ett ganska bra ord som låter så där lagom gammaldags.

Dessutom kan jag använda ordet på ett flertal människor i min närhet, framförallt på jobbet. Troligtvis kan det användas på de flesta (även på denna bloggdamen) människor och jag har helt adopterat detta ord. Tack så mycket min kära kollega.

3 kommentarer:

Helena sa...

Måste smaka på ordet först.
Känns lite konstigt i munnen.
:0) Ha det gott.

Tankevågor sa...

Riktigt bra ord tycker jag. :-)
Ha en bra dag!

Freja sa...

Stundomsinnad. Otroligt bra, passar mej perfekt. Precis så e det